Tristram Shandy
-
27.91 €
-+
"Жизнь и мнения Тристрама Шенди, джентльмена" Лоуренса Стерна - огромный литературный парадокс, поскольку это одновременно роман и анти-роман. Как комический роман, изобилующий непристойным юмором и благородными чувствами, он знакомит нас с яркой группой запоминающихся персонажей, по-разному эксцентричных, фарсовых и милых. Как анти-роман, это намеренно дразнящее и чрезмерно эгоистичное произведение, демонстративно отвлекающее от темы, вовлекающее читателя в запутанный процесс создания предполагаемой автобиографии.
Таким образом, этот непостоянный текст восемнадцатого века предвосхищает модернизм и постмодернизм. Яркий и причудливый "Тристрам Шенди" подарит незабываемые впечатления. Мы можем понять, почему Ницше назвал Стерна "самым освобожденным духом всех времен".
Книга на английском языке.
Laurence Sterne's The Life and Opinions of Tristram Shandy, Gentleman is a huge literary paradox, for it is both a novel and an anti-novel. As a comic novel replete with bawdy humour and generous sentiments, it introduces us to a vivid group of memorable characters, variously eccentric, farcical and endearing. As an anti-novel, it is a deliberately tantalising and exuberantly egoistic work, ostentatiously digressive, involving the reader in the labyrinthine creation of a purported autobiography.
This mercurial eighteenth-century text thus anticipates modernism and postmodernism. Vibrant and bizarre, Tristram Shandy provides an unforgettable experience. We may see why Nietzsche termed Sterne 'the most liberated spirit of all time'.
Таким образом, этот непостоянный текст восемнадцатого века предвосхищает модернизм и постмодернизм. Яркий и причудливый "Тристрам Шенди" подарит незабываемые впечатления. Мы можем понять, почему Ницше назвал Стерна "самым освобожденным духом всех времен".
Книга на английском языке.
Laurence Sterne's The Life and Opinions of Tristram Shandy, Gentleman is a huge literary paradox, for it is both a novel and an anti-novel. As a comic novel replete with bawdy humour and generous sentiments, it introduces us to a vivid group of memorable characters, variously eccentric, farcical and endearing. As an anti-novel, it is a deliberately tantalising and exuberantly egoistic work, ostentatiously digressive, involving the reader in the labyrinthine creation of a purported autobiography.
This mercurial eighteenth-century text thus anticipates modernism and postmodernism. Vibrant and bizarre, Tristram Shandy provides an unforgettable experience. We may see why Nietzsche termed Sterne 'the most liberated spirit of all time'.